Home » Featured, Headline, Kitos temos, Verslas&Ekonomika

Japoniški socialiniai tinklapiai

4 September 2011 4,802 views 2 Comments

Didžiausiu ir įtakingiausiu visame pasaulyje sparčiai išpopuliarėjusiu socialinio tinklo puslapiu viernareikšmiškai galima įvardinti Facebook.  Facebook – masinis reiškinys. Vieni jį dievina kiti nekenčia. Visgi prisimindami arabų šalyse įvykusias revoliucijas ir Facebook įtaką šių revoliucijų raidai turime sutikti su nuomone, kad “veidaknygė” nėra tik paprasatas socialinis tinklapis. Šiame straipsnyje siūlysiu susipažinti su populiariausiais japoniškais socialiniais tinklapiais. Beje Facebook į Japonijos rinką atėjo 2008 metais.

Japoniški socialiniai tinklapiai

Dižiausiais japoniškas socialinis tinklapis yra mixi. Mixi kaip ir Facebook buvo įkurtas 2004 metais.Mixi pavadinimas siejamas su žodžiu mix “maišytis” ir žodžio individual trumpiniu”i”. Šiuo metu mixi yra registruota apie 20 milijonų vartotojų (visoje Japonijoje interneto varotojų skaičius apie 80 milijonų). Pradžioje šio socialinio tinklapio nariais buvo galima tapti tik turint pakvietimu iš kitų jau esamų narių. Todėl natūraliai mixi vystėsi kaip draugų ir pažįstamų socialinis tinklapis. Pradžioje savo susikurtame puslapyje dažniausiai būdavo rašomi internetiniai dienoraščiai bei talpinamos nuotraukos. Pastaruoju metu susidūriu su aršia Facebook konkurenciją mixi vis didesnį dėmesį skiria internetiniams žaidimams pritaikytiems socialinio tinklapio vartotojams. Taip pat nuo 2010 metų vartotojai gali registruotis be jokių pakveitimų. Siekdami išplėsti vartotjų  ratą mixi ypač aktyviai reklamuojasi televizijoje. Pagrindinis mixi pajamų šaltinis reklama.

Antras pagl populiarumą socialinis tinklapis Japonijoje yra Gree. Pastarasis kaip ir mixi buvo įkurtas 2004 metais, vartotojų skaičius virš 16 milijonų. Gree nuo susikūrimo pradžios daugiausiai orientavosi į internetinius žaidimus siekiant pritraukti naujus vartotojus. Sakoma, kad Gree populiarumas pirmiausiai susijęs su vienu labai paprastučiu “žvejų” žaidimu. Kaip ir kituose analogiškuose puslapiuose Gree galima rašyti savo interenetinį dienoraštį taip pat yra įdiegta pašnekesių funkcija. Daugiau nei 40 proc. vartotojų skirtingai nuo mixi yra vyresni nei 30 metų amžiaus.

Nacionaliniai žvejybos ypatumai;)

Naujausias sparčiai populiarėjantis į mobiliųjų telefonų varototojus orientuotas socialinis tinklapis Japonijoje yra Mobage Town. Mobage town startavo 2006 metų vasario mėnesį, šiuo metu vartotojų skaičius viršija 16 milijonų. Puslapis nuo pat pradžių orientavosi į telefoninius žaidimus žaidžiančius vartotojus. Asmeniniais reikalais ne kartą teko lankytis Mobage Town įkūrusios kompanijos DeNA ofise. Likau sužavėtas šios kompanijos ryžtu ir veržlumu. DeNA skirtingai nuo anksčiau minėtų socialinių tinklapių Japonijoje iki šių metų vadovavo patyrusi verslo konsultantė Tomoko  Namba, anksčiau užėmusi labai aukštas pareigas vienoje žymiausių pasaulyje konsultacinių įmonių McKinsey. Būdama patyrusi verslo konsultantė, Namba nuo pat pradžių DeNA vadovavo turėdama aiškią viziją ir strategiją. Pirmiausiai jie orientuojasi išskirtinai tik į mobiliųjų telefonų vartotojus. Ir tik praėjusiais metais pradėjo bendrdarbiauti su Yahoo pateikdami Mobage Town paslaugas kompiuterių vartotojams. Kompanija garsėja tuo, kad turi labai aukštą pelningumo rodiklį. DeNA pajamos 1,2 milijardo dolerių kuomet kompanija turi tik apie 20 milijonų vartotojų manau yra tikrai labai geras rezultatas. Pagrindinės kompanijos pajamos apie 90 proc. yra iš virtualių prekių, o ne reklamos.

Be to skirtingai nuo mixi ir Gree ateityje ketina orientuotis ne tik į Japonijos rinką, bet pasikliaudama įgytomis kompetencijomis Japonijos mobilių telefonų paslaugų rinkoje ketina aktyviai dalyvauti pasaulio ir pirmiausiai Azijos rinkose. Beje, kiekvienas programuotojas turi galimybę suprogramuoti socialinius žaidimus skirtus DeNA. Gal tai taps jūsų sėkmės istorija. Kaip pasakė Namba juos domina bet kuris asmuo, bet kuri kompanija kuri gali pasiūlyti išmaniesiems telefonams skirtus socialinius žaidimus. Ką manote apie tai…?

Siūlau pasižiūrėti Tomoko Namba interviu (angliškai). Tikrai labai įdomu:)

2 Komentarai »

  • Abbath parašė:

    Dar yra ameba.jp
    As turiu :P

  • Mindey parašė:

    Manau, kad gaila, jog Facebook’as užėmė didelę soc. tinklų rinkos dalį Japonijoje. Mixi dabar pilna reklamų, ir dizainas ne toks švarus ir mielas kaip anksčiau ;)

Prašome palikite savo komentarą!

Palikite savo komentarą žemiau taip pat galima nuoroda savo svetainės. Galite prenumeruoti komentarus naudodamiesi RSS paslauga.

Rašydami komentarus išlikite kultūringi. Nenuklyskite toli nuo temos. Brukalai nepageidaujami.

Galite naudoti šiuos HTML kodus:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Šiame tinklaraštyje galima naudoti Gravatar simbolius. Galite užregistruoti savo Gravatar.

Japonija, kelionės, keliauti, bilietai, verslas, ekonomika