Home » Kelionės, Verslas&Ekonomika

Pigių skrydžių kompanijos Japonijos padangėje

29 September 2010 3,083 views No Comment


Pastaruoju metu padaugėjo pranešimų apie užsienio kapitalo pigių skrydžių kompanijų (LCC) skverbimąsi į Japonijos rinką. Tiesa reikėtų pastebėti, kad šios kompanijos daugiausiai skraidina į Azijos šalis. Apskritai, kalbant apie Japonijos skrydžių rinką, reikėtų pastebėti, kad ilgą laiką tai buvo gana uždara sritis.
Japonijoje galima išskirti dvi didžiąsias tarptautinių skrydžių kompanijas -JAL ir ANA. JAL sąsajos su susisiekimo ministerija yra viena iš priežasčių kodėl ilgus metus Japonijos skrydžių rinka buvo gana stipriai reguliuojama ir saugoma nuo pigių skrydžių kompanijų. Be to, galima teigti, kad JAL atlieka tam tikrą misiją skraidydama nepelningais, t.y. valstybės subsidijuojamais maršrutais, vidaus skrydžių rinkoje.
Nepaisant svaraus užnugario, šiais metais buvo inicijuota JAL esminė restruktūrizacija, kadangi įmonė iš principo patyrė bankrotą. Ši ir kita eilė priežasčių, galiausiai paskatino vyriausybę plačiau atverti vartus pigių skrydžių kompanijų veiklai Japonijoje. Tai savo ruožtu paskatino didžiąsias Japonijos skrydžių kompanijas JAL ir ANA pradėti rimtai svarstyti apie dukterinių pigių skrydžių kompanijų steigimą.
Ateityje galima tikėtis, kad Japonijos padangėje išvysime daug rimtų ir tikėtina klientams naudingų pasikeitimų.

Pagrindinės LCC skrydžių kompanijos ir jų maršrutai
Jeju (Pietų Korėja) – Kansai (tarptautinis oro uostas Kansai regione, Osaka) – Jeju
Chubu (Chubu regiono oro uostas) – Jeju
kiti skrydžiai iš Kansai ir Kitakyushu (pietinė Kyushu sala) į Pietų Korėjos miestus

Air Pusan (Pietų Korėja) – Fukuoka (tarptautinis oro uostas) – Pusan (Pietų Korėjos žymiausias kurortas)
Kansai – Pusan

Jet Star (Australija) – Kansai (tarptautinis oro uostas) – Sidnėjus, Cairns, Gold Coast
Narita (šalia Tokijaus esantis tarptautinis orouostas) – Sidnėjus, Cairns, Gold Coast

Jet Star Asia (Singapūras) – Kansai – Pekinas (persėdimas) – Singapūras

Cebu Pacific (Filipinai) – Kansai – Manila (Filipinai)

Taigi kaip matyti iš skrydžių geografijos, pagrindiniai oro uostai kuriais naudojasi pigių skrydžių kompanijos yra išsidėstę Japonijos provincijoje. Išimtis būtų šalia Osakos esantis Kansai tarptautinis orouostas ir šalia Tokijo esantis, vienas pagrindinių vartų į pasaulį, Narita oro uostas. Vertėtų pastebėti, kad taip pat visa eilė didesnių ir mažesnių skrydžių kompanijų svarsto apie LCC tipo verslo perspektyvas Azijoje (sakoma, kad Europoje pigių skrydžių kompanijos yra užėmusios apie 30 procentų rinkos, todėl įžvelgiamas nemenkas potencialas ir Azijos rinkose).

Pigių skrydžių priežastys
Daugkam gali kilti klausimai, kas lemia kur kas žemesnes LCC tipo skrydžių kompanijų bilietų kainas

1. LCC tipo kompanijos naudojasi pigesniais Japonijos regionų oro uostais, kuriuose taikomi mažesni aptarnavimo mokesčiai
2. Naudojamasi labai ribotu lėktuvų tipų skaičiumi. Tai leidžia sutaupyti pilotų rengimo bei lėktuvų preižiūros išlaidas.
3. Efektyvesnis tų pačių lėktuvų panaudojimas įvairiems skrydžių maršrutams.
4. Ant sėdinių nugarėlių yra tvirtinama reiklama.
4. Mokami gėrimai ir valgiai.
5. Mažesnis tarpas tarp sėdimų vietų. Todėl galima daugiau perskraidinti keleivių.
6. Bilietai parduodami internetu
7. Nėra dalijami lėktuvų žurnalai ir laikraščiai.

Žinoma, tai nereiškia, kad kiekviena skrydžių kompanija naudoja būtent šiuos metodus, tačiau tai yra baziniai principai, leidžiantys sumažinti skrydžių kaštus.
Kita vertus, skrendant į Pietų Korėją, kuomet skrydis trunka tik 1 val. 40 min., vardan pigesnio bilieto tikrai galima iškentėti išvardintus nepatogumus. Pavyzdžiui vasarą toks skrydis į abis puses su visais mokesčiais kainavo apie 900 litų (30 proc. pigiau lyginant su kitomis kompanijomis).

Apskritai kai kada pasitaiko tiesiog fantastinių pasiūlymų. Šios vasaros pabaigoje viena Kinijos avialinijų kompaniją pasiūlė skrydį iš Ibaraki orouosto (Tokijo šiaurėje esanti prefektūra) į Šanchajų už maždaug 120 litų (į vieną pusę). Nuo pardavimų pradžios, tą pačią dieną per dvidešimt minučių visi bilietai buvo tiesiog iššluoti. Žinoma skrydžių skaičius ir bilietų skaičius buvo ribotas, bet kas atsisakytų už 250 litų suskraidyti į Šanchajų. Galima tik priminti, kad važiuojant naktiniu autobusu iš Tokijo į Osaką bilieto kaina irgi yra apie 100 litų į vieną pusę.

JAL planai 2011 metais
Anksčiau šiame bloge ne kartą rašiau apie Japonijos vyriausybės ambicijas turizmo srityje. Pagal labai ambicingus vyriausybės planus yra planuojama Japoniją aplankančių turistų skaičių padidinti iki 30 milijonų per metus (šiuo metu apie 10 milijonų). Dėl šios Japonijos vyriausybės darbotvarkėje LCC kompanijų pritraukimui yra skiriamas strateginis dėmesys.
Taip pat aktyviai vykdomi Haneda tarptautinio oro uosto (Tokijuje) rekonstrukcijos darbai. Iki šių metų spalio 21 dienos plaunuojama atverti keturis papildomus lėktuvų pakilimo takus. 2014 metais, planuojama, kad Narita ir Haneda tarptautinių oro uostų pajėgumai išaugs 50 procentų. Ir tai išties yra labai gera naujiena ir mums lietuvaičiams, ketinantiems apsilankyti Tekančios saulės šalyje. Pavyzdžiui iki šiol Haneda oro uostas buvo taip apkrautas, kad vykdyti tik vidiniai skrydžiai Japonijoje ir į artimiausias Azijos šalis. Spalio mėnesį užbaigus oro uosto rekonstrukciją, iš Haneda numatyti tiesioginiai skrydžiai į Paryžių. Ateityje turbūt padaugės maršrutų ir į kitus Europos miestus. Be to, šią vasarą tarp Naritos ir Tokijo pradėjo kursuoti labai greitas traukinys, palengvinantis susisiekimą su oro uostu ir metropoliu. Reziumuojant, suplanuoti projektai yra įgyvendinami, o numatyti kiti infrastruktūros darbai vyksta pilnu tempu.
Išsiplėtus Haneda ir Narita pajėgumams, neabejotina, kad LCC tipo avialinijos pasiūlys skrydžius ir iš šių strategiškai itin svarbių oro uostų.

Kita vertus, aktyvi pigių skrydžių kompanijų plėtra, kelia nemenkus iššūkius tradicinėms avialinijoms. Reaguodama į rinkos pokyčius, JAL kartu su užsienio kapitalo kompanija 2011 metais žada įkurti dukterinę pigių skrydžių kompaniją, kurios skrydžių maršrutai nusidrieks į artimiausias Azijos šalis.

Reziumė. Artimiausiu metu mūsų laukia tikrai labai įdomūs pokyčiai Japonijos padangėje.

Prašome palikite savo komentarą!

Palikite savo komentarą žemiau taip pat galima nuoroda savo svetainės. Galite prenumeruoti komentarus naudodamiesi RSS paslauga.

Rašydami komentarus išlikite kultūringi. Nenuklyskite toli nuo temos. Brukalai nepageidaujami.

Galite naudoti šiuos HTML kodus:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Šiame tinklaraštyje galima naudoti Gravatar simbolius. Galite užregistruoti savo Gravatar.

Japonija, kelionės, keliauti, bilietai, verslas, ekonomika