Home » Verslas&Ekonomika

Pietų Korėja vs. Japonija arba „tyrimai vs. pritaikymas“

2 September 2010 3,849 views One Comment


Nuoroda į logo

Pastaraisiais metais daugėja pavyzdžių kuomet Japonijos universitetuose atliktų aukštųjų technologijų fundamentaliųjų tyrimų rezultatais pasinaudoja ne didžiosios Japonijos korporacijos, bet konkurentai iš Pietų Korėjos. P. Korėjos kompanijų stiprybė slypi ne fundamentaliųjų tyrimų organizavime, tačiau tyrimų metu gautų rezultatų pritaikyme realiame gamybos procese. Akivaizdžius korėjiečių darbo vaisius galima išvysti mobiliųjų telefonų bei skystųjų kristalų ekranų rinkose, kur dominuoja Pietų Korėjos didieji elektronikos gamintojai. Visgi „tyrimai vs. pritaikymas“ turi ne tik privalumų, bet ir trūkumų, todėl Pietų Korėjoje nuogąstaujama ar pavyks ir ateityje išlaikyti užimtas pasaulinės rinkos dalį.

Fundamentalieji tyrimai vs. pritaikymas

Nuo 1960-ųjų metų iki 1990-ųjų vidurio didelė dalis didžiųjų Pietų Korėjos kompanijų, gamybos technologijų bei vadybos paslapčių mokėsi ir praktikoje diegė remdamiesi Japonijos transnacionalinių kompanijų pavyzdžiu. Dėl šios priežasties abiejų šalių kompanijų struktūra buvo gana panaši. 1997 metais Rytų Aziją supurčius milžiniškai valiutų rinkų krizei, Pietų Korėjos kompanijos atsisakė dalies veiklų bei sukoncentravo savo pajėgumus į pačias perspektyviausias ir didžiausią pridėtinę vertę kuriančias sirtis. Vadybos procesuose imta vadovautis ne japoniškuoju bendruomeniškumo principu, bet amerikietišku kiekvieno darbuotojo individualių „sugebėjimų“ vertinimu. Be to aktyviai kompanijų veikla perorientuota taip, kad per trumpiausią laiką būtų realioje gamyboje pritakyti fundamentaliųjų mokslo tyrimų rezultatai. Pirmiausiai, Pietų Korėjos kompanijos iš viso pasaulio stengiasi „nusigriebti“ naujausių tyrimų, naujai atrastų medžiagų ar gaminių komponentų rezultatus, kurie per itin trumpą laikotarpį yra išanalizuojami ir pritaikomi gamybos procese.

Antras svarbus aspektas slypi kompanijų vadybos procese. Pietų Korėjoje skirtingai nuo Japonijos, didžiųjų elektronikos kompanijų direktoriai tuo pačiu metu yra taip vadinamų zaibatsu „ekonominių grupių, konglameratų“ vadovai. Dėl šios priežasties jie gali prisiimti didesnę riziką, o pats sprendimų priėmimo laikas kur kas trumpesnis nei Japonijos kompanijose. Būtent čia pasireiškia sugebėjimas greičiau ir efektyviau nei kokurentai pritaikyti minėtų tyrimų rezultatus. Japonijos gamintojai net ir turėdami gana inovatyvius sprendimus dažnai stokoja ryžto imtis investicijų.

Visgi Pietų Korėjoje situacija nėra tokia šviesi kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Nepaisant to, kad Pietų Korėja dominuoja puslaidininkių, skystųjų kristalų ekranų, mobiliųjų telefonų, laivų gamybos pasaulinėje rinkoje, nei vienoje iš minėtų sferų nėra jų originalių gaminių. Susiklosčiusią situaciją puikiai supranta ddžiųjų Pietų Korėjos elektonikos gamintojų vadovai, todėl žadama imtis aktyvesnių veiksmų fundamentaliųjų tyrimų srityse, siekiant atrasti naujus produktus, kurie leistų išlaikyti turimas pozicijas pasaulinėse rinkose.

Komentaras »

  • Ignas parašė:

    is tiesu jau pries keleta metu kompiuteriu firmu pardavejai is monitoriu rekomenduodavo tik samsunga…

Prašome palikite savo komentarą!

Palikite savo komentarą žemiau taip pat galima nuoroda savo svetainės. Galite prenumeruoti komentarus naudodamiesi RSS paslauga.

Rašydami komentarus išlikite kultūringi. Nenuklyskite toli nuo temos. Brukalai nepageidaujami.

Galite naudoti šiuos HTML kodus:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Šiame tinklaraštyje galima naudoti Gravatar simbolius. Galite užregistruoti savo Gravatar.

Japonija, kelionės, keliauti, bilietai, verslas, ekonomika