Home » Kelionės, Verslas&Ekonomika

Ar Kinijos turistai užkariaus Japoniją?

16 August 2010 7,249 views No Comment

Kaip skelbta anksčiau www.gaijin.lt tinklaraštyje, naujojoje Japonijos ekonomikos augimo strategijoje didelis dėmesys žadamas skirti turizmo sektoriui.

Turizmas bei į regionus nukreipta ekonomikos gaivinimo politika:
 ●Iki 2020 metų Japoniją aplankančių turistų skaičių padidinti iki 25 milijonų per metus (šiuo metu truputį mažiau nei 10 milijonų)
 ●Laukiamas ekonominis efektas apie 88 mlrd. eurų
 ●5,6 mln. naujų darbo vietų turizmo sektoriuje

Šių metų liepos mėnesį Japonijos vyriausybė ėmėsi aktyvių žingsnių iškeltiems tikslams įgyvendinti. Nuo liepos pirmos dienos yra žymiai supaprastintas vizų išdavimas Kinijos Liaudies Demokratinės Respublikos piliečiams, ketinantiems turizmo tikslais aplankyti Japoniją. Dėka palengvintų kelioninių vizų išdavimo sąlygų, Japoniją galės aplankyti ne tik turtingieji kinai (dažniausiai kompanijų vadovai ar prekyba nekilnojamu turtu ir akcijomis praturtėja prekeiviai), bet ir sparčiai augantis “vidurinysis visuomenės sluoksnis.” Kinų skaičius, galinčių kreiptis dėl kelioninių vizų išdavimo, išaugs net dešimt kartų iki šešiolikos milijono šeimų (apie trečdalis Japonijos), todėl tikimasi, kad Japonijoje Kinų turistų skaičius gali padidėti net dešimt kartų.


Naujoji vizų išdavimo tvarka

Pagal senąją tvarką buvo nustatyta, kad Kinijos piliečių, ketinančių keliauti į “Tekančios saulės” šalį, metinės pajamos turi siekti apie 110 tūkstančių litų. Naujosios sąlygos skelbia, kad dėl kelioninių vizų galės kreiptis:
a) valstybės institucijų pareigūnai ir didžiųjų kompanijų darbuotojai, kurių metinės pajamas yra apie 25 tūkstančius litų
b) arba asmenys turintys “auksines” kreditines korteles
Jeigu nors vienas iš šeimos narių atitiks keliamus reikalavimus, visai šeimai bus išduodama kelioninė viza.

Populiariausi maršrutai

Kinų keliautojų tarpe populiariausi turistiniai maršrutai driekiasi į karštųjų versmių onsen kompleksus ir kurortus. Tarp populiariausių maršrutų taip pat patenka Japonijos šiaurėje esanti Hokaido sala, Tokijo Disneilendas bei Fuji kalnas . Kinai dažniausiai “sakurų šalyje” įsigyja japoniškos kosmetikos bei elektronikos prekių.

Vienu metu, kuomet Kinijoje buvo kilęs skandalas susijęs su kūdikių maitinimui skirtu pieneliu, šis produktas tapo puikia dovana Kinijos turistų tarpe. Beje, iš Kinijos importuoto maisto skandalai Japonijoje gana dažni ir žiniasklaidoje plačiai nušviečiami. Jeigu tik japonai galėtų, greičiausiai neimportuotų daugumos maisto produktų iš Kinijos. Bet čia atskira tema ir mes ją tikrai ateityje panagrinėsime…

Kinų turistai labai aukštai vertina Japonijos medicinos lygį, todėl pastaruoju metu organizuojamos specialios kelionės, kurių metu pirmosiomis dienomis atliekami įvairiapusiai medicininiai tyrimai, tuomet keletą dienų keliaujamas, o kelionės pabaigoje vyksta konsultacija su gydytoju ir tyrimų rezultatų aptarimas.

Kinų turistų skaičius

Per pastaruosius dešimt metų kinų turistų skaičius Japonijoje išaugo penkis kartus ir 2009 metais siekė apie vieną milijoną du šimtus tūkstančių. Po Honkongo ir Makao Japonija yra trečioje vietoje tarp populiariausių turistinių maršrutų kinų tarpe. Abi valstybės yra geografiškai arti, todėl nemenką dalį sudarantys lėktuvo bilietų kaštai yra kur kas mažesni nei keliaujant į Europą. Nors istoriškai kinai jaučia istorines nuoskaudas, prisimindami kolonijinius Japonijos veiksmus XX a., kartu yra jaučiama ir savotiška pagarba „Tekančios saulės“ šaliai. Apskritai tarpvalstybiniai šių šalių santykiai yra gana sudėtingi.
Didelės meilės tarp jų tikrai nėra, bet tuo pačiu metu yra suvokiama, kad artima draugystė neišvengiama.

Be kinų didžiausią užsienio turistų dalį Japonijoje sudaro pietų korėjiečiai – vienas milijonas aštuoni šimtai tūkstančių, Taivanio gyventojai – kiek daugiau nei milijonas, amerikiečiai rikiuojasi ketvirtoje vietoje su septyniais šimtais tūkstančių turistų per metus.


Japonijos kompanijų reakcija į naują tvarką

Paaiškėjus naujajai vizų išdavimo tvarkai, Japonijos avialinijų (JAL) kompanija paskelbė, kad lėktuvo bilietus jos internetinėje svetainėje bus galima rezervuoti kinų kalba bei įsigyti, mokant juaniais. Prince viešbučių tinklas nusprendė visuose trijuose Tokijuje esančiuose viešbučiuose, užsakyti kiniškų televizijų programas. Dukterinė kelionių agentūros milžinės HIS kompanija paskelbė, kad 2011 metais atidarys kinų turistams skirtą specialią parduotuvę-molą. Kijote turizmo informacijos centre padidintas personalo, kalbančio kiniškai, skaičius.
Nepačius geriausius laikus išgyvenanti, viena didžiausių universalinių parduotuvių Takashimaya, bendradarbiaudama kartu su prabangiausiais Tokijo viešbučiais, paskelbė, kad šių viešbučių klientams, norintiems apsipirkti Takashimaya, bus suteikiama nemokama vertėjo pagalba, o įsigytos prekės nemokamai pristatytos į viešbutį. Keletas didžiųjų elektronikos prekybos molonų, Laox ir Big Camera taip pat planuoja imtis marketinginių priemonių, susijusių su kinų turistų pritraukimų į savo prekybos vietas. Ketinama išplėsti parduotuvių, restoranų skaičių, kuriame bus galima atsiskaityti kiniškomis kreditinėmis kortelėmis.
Beje, yra paskaičiuota, kad vidutinis Kinijos keliautojas Japonijoje išleidžia apie keturis tūkstančius litų įvairiomis prekėms ir paslaugoms įsigyti (reikia turėti omenyje, kad tuo metu daugiausiai keliavo gana turtingi kinai).


Pabaigai

Japonijoje turizmo potencialas ilgus metus buvo neišnaudojamas. Pasaulyje pagal turistų skaičių „Tekančios saulės“ šalis rikiavosi tik ketvirtąjame dešimtuke (kiek pamenu 31 vieta 2008 metų duomenimis). O ši šalis tikrai turi ką parodyti. Japonija ne vien tik Tokijas ir Kijotas. Japonijoje netrūksta nuostabių gamtos kampelių, kaip antai Okinavos salynas, senasis piligrimų kelias Kuma no kodo, Japonijos alpės ir t.t. Belieka pasidžiaugti ir tikėtis, kad padidėjęs turistų skaičius iš kaimyninės Kinijos padės šių šalių gyventojams dar geriau pažinti vieni kitus ir atsikratyti senų istorinių stereotipų.

Nuotraukos
Turistė iš Kinijos. Copyright All rights reserved.
Lauke esantis onsenas. Copyright All rights reserved by sunsengnim
Tokijo Disneilandas. Copyright All rights reserved by loh_junwei
Hokkaido. Copyright All rights reserved by yhshangkuan
Akihabara. Copyright All rights reserved by Jon LaChance

Prašome palikite savo komentarą!

Palikite savo komentarą žemiau taip pat galima nuoroda savo svetainės. Galite prenumeruoti komentarus naudodamiesi RSS paslauga.

Rašydami komentarus išlikite kultūringi. Nenuklyskite toli nuo temos. Brukalai nepageidaujami.

Galite naudoti šiuos HTML kodus:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Šiame tinklaraštyje galima naudoti Gravatar simbolius. Galite užregistruoti savo Gravatar.

Japonija, kelionės, keliauti, bilietai, verslas, ekonomika